۱۳۸۷ شهریور ۵, سه‌شنبه

در ستایش عکس و عکاس


تماشای عکس یک سرگرمی بسیار مفرح برای من است. به گونه ای که پس از چندین و چند بار تماشای یک عکس خوب از دیدن مجددش خسته نمی شود. اما چه عکسی در نظر من خوب است؟ معمولا ً خوبی عکس در دیدگان من خیلی به موضوع عکس مرتبط نیست. شاید هم به صورت ضمیر ناخودآگاه و شرکا مطرح باشد که من نمی فهم ، در واقع این موضوع مثل این می ماند که من بخواهم کیفیت فضایی یک ساختمان را در پلان به کسی نشان دهم.بنابراین جدای از موضوع یک عکس خوب در کنج بزرگ مغز من همان کیفیت فضایی معماری است. همه چیز در یک عکس خوب آنقدر خوب است که به دنبالش نمی گدم از دیدنش لذت می برم.هنر عکاسی هنری بس خوب است که صحنه هایی را ثبت و ضبط می کند که می تواند بسیاری از خیال پردازی ها را در ذهن میسر سازد. عکاس خوب کدام است؟ بعضی ها ذاتاً عکاس های خوبی اند و بعضی ها مثل من ذاتاً عکس وعکاسی را دوست دارند؛ بعضی دیگر هم استعداد دارند عکاس خوبی باشند و می شوند با ممارست و فراگیری دانشش.حال ببینید این "یک پوریا"ی غلدر چه می کند با چشمان من ؛ مست و خرمان می شوم و خون درون رگ هایم می دوند به این سو و آن سو وسلول سلول وجودم نعره ها می زند از سر خوشی . زنده باد "یک پوریا"، زنده باد عکس هایش.

هیچ نظری موجود نیست: